pořádáme

Trénování v omezeních

ZPĚT

S vyhlášením nouzového stavu došlo nejen k omezení aktivit a možností se scházet, ale i, sice stále neoficiálně, téměř jistě i k ukončení sezóny OB 2020.

V současné době nejde nijak předvídat, jak dlouho budou současná omezení platit a jak se budou vyvíjet, přesto je důležité se již pomalu začít připravovat na novou sezónu 2021.

V listopadu a prosinci je vhodné začít pracovat na své fyzické kondici, abyste měli na jaře z čeho čerpat. Nemusí to být pro všechny úplně příjemné, ale bez dobré fyzičky nebudete především ve vyšších věkových kategoriích úspěšní.

Vzhledem k situaci bohužel je a nějakou dobu ještě bude nutné, abyste se začali připravovat sami, případně se svými sourozenci nebo rodiči.

Honza Šebelka připravil doporučené rozložení tréninků pro jednotlivé věkové kategorie (Honzo díky).

Jak často byste se tedy měli týdně připravovat:

  • DH10 a mladší (2011 a mladší) - aspoň 1 x v týdnu nějaká pohybová aktivita (hry, výlety, ...) bez nutnosti nějakého speciálního zaměření.
  • DH12 (2010, 2009) - 2 x v týdnu - volný "hravý" běh a 1 x by "hravost" měla být zaměřena na rychlost a obratnost a 1 x na sílu. Děti by to měly provádět s rodiči ideálně formou hraní, soutěže
  • DH14 (2008, 2007) - 3 x v týdnu - 1 x delší volný běh, 1 x "hravý" běh (zaměřeno na všeobecnou sílu), 1 x atletický trénink (běžecká abeceda, odrazy, úseky). Děti by měly chodit běhat s rodiči, ve dvojici s kamarády nebo i samostatně.
  • DH16 a víc (2006 a starší) - 5 x v týdnu. Již více individuálně a ideálně podle individuálního plánu - pokud bude zájem, dodáme :-). V těchto kategoriích již očekáváme aktivní přístup členů k přípravě a chuť něco dělat.
K tomu všemu je vhodné ještě doma cvičit kompenzační cvičení, posilování core, protahování.  A jako doplněk také kolo, pěší výlet...

V příštích dnech, týdnech a měsících se pokusíme připravovat pro Vás podklady, náměty a výzvy, abyste se ve Vaší přípravě necítili sami.

Přes všechny nepříjemnosti se nenechte odradit a pravidelně na sobě pracujte. Pokud budete poctiví a důslední, je jisté, že výsledky se dostaví.

Náměty a návrhy sestupně dle času:

  • Informace Mery k úterním výběhům od skladu najdete zde
  • na tréninky malých dětí na Slovanu je možné se hlásit zde
  • Na úterní a středeční výběhy z Nerudova náměstí je možné se hlásit v odlílových přihláškách
  • Mery připravila a roznesla midle na Martinském praseti nad Kateřinkami
  • Tatran má nově své tréninky zde. Připravuje je hlavně Martin Janata a Honza Štembera. Mapy je nutné si vytisknout svépomocí. Pokud někdo možnost tisku nemá, dejte vědět.
  • Jirka postavil ve Smržově noční trať se reflexy. Určitě se dá proběhnout i ve dne. informace a mapy jsou zde
  • Honza Šebelka sestavil velmi pěknou tabulku pro trénování na podzim, která je rozdělena po kategoriích. Pořádně si ji pročtěte a snažte se jí řídit. Pokud byste se chtěli na něco zeptat, neváhejte a kontaktujte Honzu, mě nebo ostatní trenéry
  • Mery postavila dva okruhy na Bramberku. Info a mapy jsou zde a zde.
  • Na nových stránkách Magdy můžete využít tréninky v karanténě s tím, že mapy si musíte vytisknout sami. Pokud někdo možnost tisku nemá, dejte vědět.
  • Zájemci si mohou stáhnout tréninkový deník včetně návodu na jeho používání, který připravila Maky
  • Jarní náměty pro osvěžení (pravda, na podzim a v zimě vše použít nejde)
  • Pavel Košárek měl na youtube prezentaci Tréninkový rok – plán pro 1. období.
  • Maky připravila seznam bodovaných okruhů, které si můžete proběhnout a obodovat si tak svoje aktivity. Navíc sem můžete přidávat i své nové okruhy . Naschvál kdo bude mít nejvíc bodů
Poslední aktualizace 24.11.2020